kajman
Stały bywalec
Liczba postów: 40 753
Dołączył: Jun 2007
|
RE: Top 3 Polska
Maria Peszekkajman napisał(a):No tutaj się porobiło, bo poprzednio wyglądało to tak:
kajman napisał(a):1. Mam kota
2. Moje miasto
3. Żwir
4. Miły mój
5. Wyścigówka
a pani znalazła się w gronie odrzuconych z dwoma utworami powyżej kreski. Tym razem nad znalazło się aż 8 utworów (z czego jeden z płyty wtedy jeszcze niewydanej) z 17 przesłuchanych, w tym cała poprzednio prezentowana piątka, ale na podium znalazły się utwory, które się do niej nie załapały.
1. Moje miasto
2. Nie mam czasu na seks
3. Ludzie psy
4. Mam kota
5. Miły mój
Tutaj byłyby minimalne zmiany gdyby nie to, że z dwóch utworów przesłuchanych teraz jeden (w gościnie u Pata Jacoba) rozwalił mi system. A miejsca 2-4 (które musiałem w związku z tym przesłuchać) szły praktycznie łeb łeb więc zachowałem poprzednią kolejność. A przez to zwierzęta poszły w dół.
1. Całkiem nowy człowiek
2. Moje miasto
3. Nie mam czasu na seks
4. Miły mój
5. Ludzie psy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.07.2020 01:43 PM przez kajman.)
|
|
02.07.2020 10:26 AM |
|
kajman
Stały bywalec
Liczba postów: 40 753
Dołączył: Jun 2007
|
RE: Top 3 Polska
Iwona Piastowskakajman napisał(a):Kto to jest pewnie zapytają niektórzy. To taka pani śpiewająca piosenkę poetycką/turystyczną, której głosem sporo osób się zachwycało. Do osob, ktorzy się nie zachwycali należeli realizatorzy dźwięku na YAPAch itp, bo nie dawali sobie rady z wpasowaniem jej głosu w nagranie. W sumie przesłuchałem 11 utworów przy czym niektóre ponad raz, żeby sprawdzić, która wersja podoba mi się bardziej lub że jeden utwór ma dwa tytuły. Bo to, że Garniemy się do muzyki to Pieśń V (Gałczyńskiego) wiedziałem, ale że Ptaki to to samo co Preludium to już nie. A właśnie Pieśń, którą chyba wygrała gdzieś swego czasu namieszała w kręgach do których byłem zbliżony (czasem bardzo).
1. Pieśń V
2. Swoboda
3. Preludium
4. Niebieski młyn
5. Wiosną powrócimy
No tutaj przeprowadziłem generalny remanent, bo przesłuchałem wszystko jeszcze raz, ale większość znalazłem w lepszych (chociaż niekoniecznie dobrych jakościowo) wersjach. Doszły też dwa utwory. W ciągu sześciu lat stałem się bardziej wrażliwy na jakość nagrań, w związku z czym Swoboda poleciała w dół i ostatecznie cztery utwory znalazły się nad kreską.
1. Pieśń V
2. Preludium
3. Niebieski młyn
4. Zaproszenie do sadu
5. Pieśń I
|
|
02.07.2020 12:08 PM |
|
kajman
Stały bywalec
Liczba postów: 40 753
Dołączył: Jun 2007
|
RE: Top 3 Polska
Lena Piękniewska
Tutaj niewiele brakowało, żeby było na odwrót czyli wykonawca, któremu poprzednio* się udało
kajman napisał(a):1. Kołysanka dla dziewczynki
2. Wyspa
3. Błękit
4. Dozłanoc
5. Dom na rzece
tym razem się nie zakwalifikował. Uratowała Lenę zmiana kryteriów czyli dopuszczenie kooperacji z rolą gościa, bo właśnie towarzyszenie Tomczakowi dało trzecią kwalifikację (i zwycięstwo).
1. Zmyśleni
2. Dom na rzece
3. Wyspa
4. Mayaki, mayaki
5. Kołysanka dla dziewczynki
W 2014, pisałem to w 2017.
|
|
02.07.2020 12:50 PM |
|
kajman
Stały bywalec
Liczba postów: 40 753
Dołączył: Jun 2007
|
RE: Top 3 Polska
Pidżama Pornokajman napisał(a):Poniższe pisałem w 2014, kiedy nie podkreślałem i nie wprowadziłem instytucji superkilera.
Z przesłuchanej do topu prawie dyskografii zespołu w notatkach znalazły się cztery utwory. Sześć było wcześniej, ale z nich tylko jeden był w topie i to nisko, więc przesłuchałem go dla porządku. Zajął piąte miejsce. Ale i ze ścisłej czołówki obronił się tylko (ale za to bardzo dobrze) tylko nr 1.
1. Nocny gościu
2. Nocjaknoc
3. Józef K.
4. Welwetowe swetry
5. Nikt tak pięknie nie mówił, że się boi miłości
Od tego czasu pojawiła się najlepsza ich płyta, z której trzy utwory (z siedmiu branych pod uwagę) załapały się do najlepszej piątki. No i dwa z nich spowodowały zmianę kwalifikację wykonawcy.
1. Tototnieta
2. Nocny gościu
3. Hokejowy zamek
4. Mokry od Twoich łez
5. Nocjaknoc
|
|
02.07.2020 01:02 PM |
|
kajman
Stały bywalec
Liczba postów: 40 753
Dołączył: Jun 2007
|
RE: Top 3 Polska
Pink Freudkajman napisał(a):Tutaj mialem namieszane, bo część utworów mialem zanotowane w muzyce polskiej, a część w jazzie. Ale znalazłem, poskładałem, posłuchałem. Przesłuchałem siedem ulubionych z płyty Monster of jazz i w sumie trzy z płyt: poprzedniej i następnej. I zdecydowanie przekonywało mnie tylko to, co znalazło się na MOJ.
1. Little Monster
2. Braxton
3. Red Eyes, Blue Sea And Sand
4. Spreading The Sound Od Emptine
5. Bald Inquisitor
Od 2014 pojawił się jeden utwór (słabiutki), ale musiałem sprawdzić czy cała piątka jest powyżej kreski i czy coś wypadałoby zaczerwienić. Powyżej kreski wszystko było, a superkilerem został utwór będący przedtem na trzecim.
1. Red Eyes, Blue Sea And Sand
2. Little Monster
3. Braxton
4. Spreading The Sound Od Emptine
5. Bald Inquisitor
|
|
02.07.2020 01:46 PM |
|
kajman
Stały bywalec
Liczba postów: 40 753
Dołączył: Jun 2007
|
RE: Top 3 Polska
Ostatnio jakoś sporo tych zmian kwalifikacji. Tutaj w stosunku do 2014, w 2017 nie wyrobił normy 7 utworów.
Pogodnokajman napisał(a):Taka reflexyja natury nieco ogólniejszej. Utwory w notatkach niekoniecznie pojawiają się w sposób zorganizowany. Często zaskakuje mnie brak niektórych utworów (co oznacza że z tych lub innych powodów z własnej woli w tym stuleciu ich nie słuchałem), pojawiają się za to inne nie wiadomo skąd i których kompletnie nie pamiętam. Poniżej przykład takiego doboru.
Dwa utwory własne, dwa covery. Iris to samograj i mimo takiej sobie wersji był na styku. A na samym końcu przesłuchałem utwór, który jak byłem pewien wypadnie najgorzej, bo pamiętam dobrze gniot Kombi. A tutaj szok i jakby zupełnie inny utwór. Zabrzmiał bardzo dobrze i bez problemu wygrał.
1. Nie ma zysku
2. The Iris Sleeps Under The Snow
3. Alinka
4. Suka
Od tego czasu uzupełniłem zbiory o Orkiestrę i poznałem płytę Sokiści chcą miłości, z której wybrałem sześć utworów. I z tej siódemki składa się nowy top 5.
1. SCM
2. Orkiestra
3. Właścicielka
4. Znienacka
5. Tak to teraz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.07.2020 07:36 PM przez kajman.)
|
|
02.07.2020 03:41 PM |
|
kajman
Stały bywalec
Liczba postów: 40 753
Dołączył: Jun 2007
|
RE: Top 3 Polska
Krystyna Prońko
Tak wyglądało to poprzednio: kajman napisał(a):1. Anioł i róża
2. Biedna
3. A gdzież są te drogi
4. Papierowe ptaki
5. Spójrz, spójrz
6. Życzenia wesołych świąt
7. Dwa anioły
8. Umarłe krajobrazy
9. Ciemności złote, ciemności srebrne
10. Trawiaste przywidzenia
Teraz przede wszystkim zestaw utworów był sporo większy, bo liczył 44 utwory. 39 z nich znalazło się nad kreską, a 16 osiągnęło rangę superkilerów.
Dwa z utworów poprzednio nie branych po (z płyty z duetami) pojawiły się w nowej dziesiątce. No i doszedł jeden z utworów, które poprzednio były niżej. Ale i tak przy bardzo wyrównanym poziomie zmiany były zaskakująco małe. Podium nie drgnęło, chociaż nigdy tak blisko zwycięstwa nie była Biedna.
Tak jak poprzednio zdecydowanie najbardziej podeszła mi pierwsza płyta, z której tutaj pojawiło się aż 7 utworów, z czego 4 najwyższe (a za nimi duet z Wodeckim).
1. Anioł i róża
2. Biedna
3. A gdzież są te drogi
4. Umarłe krajobrazy
5. Wspomnienia tych dni
6. Trawiaste przywidzenia
7. Po co ci to chłopcze
8. Papierowe ptaki
9. Tam, gdzie lekki wieje wiatr
10. Ciemności złote, ciemności srebrne
|
|
02.07.2020 03:47 PM |
|
kajman
Stały bywalec
Liczba postów: 40 753
Dołączył: Jun 2007
|
RE: Top 3 Polska
Jak widać Pr na początku to bardzo dobra zbitka liter:
Łucja Prus
kajman napisał(a):1. Drugi brzeg
2. Czas rozpalić piec
3. Chianti, chianti
4. Kocham się w poecie
5. Nie mam woli do zamęścia
Tak to wyglądało, a teraz po przesłuchaniu 19 tych samych utworów (i jednego, którego wtedy nie było) to się mocno wszystko poprzewracało. Może dlatego że poziom był bardzo wyrównany, a kwalifikacje przeszło 16 utworów. Zaskoczeniem jest zwycięzca, który jeszcze niedawno nie zabrzmiał mi zdecydowanie słabiej, mniejszym miejsca 2 i 4, które poprzednio jakoś nie przebiły się, ale mam z nimi bardzo dobre skojarzenia, natomiast 5 to zupełnie nie pamiętałem.
1. Chianti, chianti
2. Dookoła noc się stała
3. Czas rozpalić piec
4. Jawność
5. W środku ważnych dat
|
|
02.07.2020 03:50 PM |
|