AKT! napisał(a):"cichosza" uwielbiałem jako dziecko, także za sprawą animowanego teledysku, który leciał czasem w przerwach między programami na tvp
Namiętnym widzem teledysków nigdy nie byłem, nawet w latach 90., ten jednak znam i nadal bardzo lubię.
kajman napisał(a):Przemijanie nie jest utworem Bez Idola tylko jest przez nich wykonywany. Bardzo możliwe zresztą, że większość znanych przez Ciebie piosenek zespołu to wykonywane przez nich utwory Grupy Toruń. Są oni w zasadzie spadkobiercami GT, zresztą z tego co wiem stąd pochodzi ich nazwa.
Gdzieś już to chyba pisałeś, bo coś kojarzę. Swoją drogą obie nazwy znam tylko dzięki Tobie. (W czasach licealnych nie dojrzałem jeszcze do refleksji, że piosenki śpiewane przy ognisku też przecież ktoś musiał kiedyś napisać i wykonać po raz pierwszy).
kajman napisał(a):Do mojego topu się nie załapało, ale cenię ten utwór.
Mam wrażenie, że o Czyżykiewiczu sprzed "Ma cherie" wypowiadałeś się wcześniej raczej krytycznie. Cieszę, że w takim razie się zmieniło.
Miszon napisał(a):A który jest sztandarowy? Bo wydaje mi się, że "Bieg lat" to sztandarowy, a na pewno największy przebój.
Trudno mi rozstrzygnąć. Ja znam lepiej "Bieg lat", ale to trochę kwestia przypadku.
Miszon napisał(a):Liczę na to, że od Czyzykiewicza jeszcze coś będzie.
Cóż, na razie nie będę zdradzał...
kajman napisał(a):Względnie lubię, ale od nich to mam dwóch innych faworytów.
O jednym wiem i (w przeciwieństwie do Fool's Garden) tutaj Twoja sympatia niezmiennie trochę mnie dziwi.
kajman napisał(a):Lubię, ale najbardziej cenię okres sprzed pierwszej płyty.
Pojawienie się teg utworu w eliminacjach było wynikiem szoku, jaki przeżyłem, kiedy w ABC Listy na literę E pojawiły się aż 4 utwory wykonawcy, z którym moja znajomość ograniczała się wcześniej do mignięcia mi gdzieś w przelocie nazwy raz czy dwa. Wybrałem utwór, który został odtworzony jako pierwszy, a do tego miał najbardziej zapamiętywalny tytuł. Jakiś czas później, jak zwykle robię w takich wypadkach, dałem też szansę drugiemu, był to "Dotyk szczęścia" z 1979 (czy to się mieści w okresie, który najbardziej cenisz?) i zabrakło mu bardzo niewiele, żeby się tu dostać, więc ma niezłe rokowania na przyszlość. Ogólnie jednak powinienem mu trochę rozszerzyć reprezentację, żeby wybór reprezentanta był czymś więcej niż przypadkiem (a przy okazji też się zorientować, który okres najbardziej cenię). W sumie zaletą prezentowania wyników, z której nie zdawałem sobie dotychczas sprawy, jest to, że lepiej dostrzegam obszary, które szczególnie wymagają uzupełnienia.
kajman napisał(a):Załamijący spadek
Widocznie tym razem wysyłałeś mi za słabe fluidy, w następnej edycji możesz się bardziej postarać. Chociaż w sumie może da radę i bez nich, bo u mnie po dużych spadkach dość często następują odbicia.
Sundrajta napisał(a):najlepsi Grechuta i R.E.M. oraz reszta utworów, które są blisko ścisłego topu u poszczególnych wykonawców.
Myślę, że nie zdradzę za dużo, jeżeli napiszę, że większość z tych wykonawców jeszcze się u mnie pojawi, niektórzy na tyle dużo razy, żeby trudno było mówić o ścisłej czołówce.
neo01 napisał(a):No, no, jak na zalążek, to całkiem sporo tu pozycji
Tak jak pisałem wcześniej, to że nie nazywam tego zalążka topem, nie wynika z objętości tylko ze zbyt dużej niepewności co do kolejności i z nadal licznych obszarów wymagających uzupełnienia.
neo01 napisał(a):W sensie: nie takie charakterystyczne w moim odczuciu dla prowadzącego.
Cóż, nie będę może rozstrzygał, co jest dla mnie bardziej charakterystyczne, a co mniej. Cieszę się w każdym razie, że mogłem Cię pozytywnie zaskoczyć.
A tymczasem:
400. 513. 314. 5 Brett Anderson & Emmanuelle Seigner – Back to You
(2008)
399. 355. 243. 7 Pain of Salvation – Sisters
(2010)
398. 308. 158. 7 Enya – Wild Child
(2001)
397. 510. 170. 6 Grzegorz Turnau – Czas błękitu
(2005)
396. 392. 196. 6 Grzegorz Turnau – Uno momento mortis
(1995)
395. 508. 192. 7 Grzegorz Turnau – O mój aniele
(1999)
394. 212. 262. 7 Varius Manx – Piosenka księżycowa
(1994)
393. 211. 138. 7 Dire Straits – Brothers in Arms
(1985)
392. 189. 99. 7 Alison Krauss – Paper Airplane
(2011)
391. 145. 174. 7 Gotye – Hearts a Mess
(2006)
390. – – 1 Dan Bárta – Živý
(2003)
389. – – 1 Coldplay – Fly On
(2014)
388. – – 1 Nick Drake – The Thoughts of Mary Jane
(1969)
387. – – 1 Cree – Wszystkie winy
(2012)
386. – – 1 Beth Hart – We're Still Living in the City
(2015)
385. 387. – 2 Calexico – Two Silver Trees
(2008)
384. – – 1 Wyspy Dobrej Nadziei – We śnie
(2002)
383. – – 1 The Beatles – Here Comes the Sun
(1969)
382. – – 1 Duran Duran – Ordinary World
(1993)
381. 418. 366. 5 Marek Grechuta – Ikar
(1977)
380. 460. – 2 Mr Gil – Mnie tu już nie ma
(2010)
379. 296. – 2 Lombard – Przeżyj to sam
(1982)
378. 600. 271. 3 Travis – Sing
(2001)
377. 292. – 2 Steven Wilson – Watchmaker
(2013)
376. 598. 190. 5 Anja Garbarek – The Last Trick
(2005)