RE: Ranking Płytowy - notowanie XVI, kwiecień 2019
Na początek poszła Billie i jak się okazało bardzo słusznie, bo odnalazłem tam zero pomysłu na muzykę, chyba że taki uznać sztampowe do bólu utworu podlane sosem z dziwnych dźwięków.
Po Zulfi niczego się nie spodziewałem i otrzymałem coś w rodzaju namiastki punku, ale z kilkoma ciekawymi pomysłami i rozwiązaniami (szkoda, że tylko w niektórych utworach).
Bokserzy kojarzyli mi się nieźle, ale pojechali po najmniejszej linii oporu. Takie sobie gitarowe plumkanie bez głębszych przemyśleń i poza jednym utworem pozbawionym ciekawszych rozwiązań.
Coma nagrała być może najsłabszą płytę w swym dorobku (porównywalną z Hipertrofią). Ale sam pomysł nowych wersji kiczowatych utworów z Kleksa uzupełnionych jeszcze słabszą przeróbką LP nie mógł wypalić. Gdyby nie Fantazja i instrumentalne przerywniki ocena była by niższa i miejsce też (przed Lipnicką).
Płytę Dido odbieram jako swego rodzaju curiozum, bo na 12 utworów 10 jest co najmniej dobrych (ocena od 6 w górę), z czego minimum połowa świetnych (w tym cztery dziesiątki), ale jest też jedna czwórka i jeden totalny potworek zasługujący na zero.
W przypadku Ann na pewno wpływ na ocenę miał dobór repertuaru, bo płyta zawiera covery w większości dobrych utworów. Część z nich zabrzmiała lepiej niż w oryginale, część (raczej mniejsza, ale nie wszystkie pierwowzory znam). Ogólnie to kawał bardzo dobrego grania.
Dodam jeszcze, że gdyby nie Take Me Home to Dido byłaby (tuż) przed Ann.
Ale ogólnie zestaw płyt jeden ze słabszych.
1. 10,0 Angelique Kidjo - Remain In Light (+The Great Curve -Once In A Lifetime)
2. 9,0 Voo Voo - 7 (+Czwartek -Niedziela)
3. 9,5 Blade Loki - Nie mów nikomu (+Podwodny -Kariera)
4. 9,0 Greta Van Fleet - From the Fires (+A Change To Gonna Come -Talk On The Street)
5. 8,5 Ann Wilson - Immortal (+Baker Street -A Different Corner)
6. 8,5 Natalia Sikora - Tribute To Mira Kubasińska (+Do kogo idziesz -Nie przechodź obok mnie)
7. 7,5 The Claypool Lennon Delirium - South of Reality (+Little Fishes -Blood And Rockets)
8. 8,0 Rival Sons - Feral Roots (+Too Bad -All Directions)
9. 7,5 Dido - Still On My Mind (+Hell After This -Take You Home)
10. 7,0 Mark Knopfler - Down The Road Wherever (+Drover's Road -Back On The Dance Floor)
11. 7,5 Natalia Przybysz - Światło nocne (+Dom -Dzieci malarzy)
12. 5,5 Arctic Monkeys - Tranquility Base Hotel & Casino (+Science Fiction -One Point Perspective)
13. 5,5 Within Temptation - Resists (+Firelight -Raise Your Banner)
14. 4,5 Suede - The Blue Hour (+As One -Don't Be Afraid If Nobody Loves You)
15. 4,5 Coma – Sen o 7 szklankach (Sen o czwartej szklance -Wędrówka)
16. 4,5 A Perfect Circle - Eat The Elephant (+The Doomed -TalkTalk)
17. 5,0 Lao Che - Wiedza o społeczeństwie (+Gott mit lizus -Zbieg z krainy dreszczowców)
18. 4,0 Soen - Lotus (+Lunacy -Lotus)
19. 4,0 Kasia Kowalska - Aya (+Krew ścinanych drzew -Alannah)
20. 3,5 Anita Lipnicka & the Hats - Miód i dym (+Tęczowa -Whiskey Song)
21. 3,0 Zulfi - Alter/Native (+Diet Coke - Locals)
22. 3,0 Nosowska - Basta (+Dosyć -Boję się)
23. 1,5 The Boxer Rebellion - Ghost Alive (+Don't Look Back -Fear)
24. 1,5 Pale Waves - My Mind Makes Noises (+When Did I Lose It All -One More Time)
25. 1,0 The Wombats - Beautiful People Will Ruin Your Life (+Dip You In Honey -Cheetah Tongue)
26. 0,5 Billie Eilish - When We All Fall Asleep, Where Do We Go? (+Xanny -Ilomilo)
|