Dopiero prawie po miesiącu znowu wrzucam mój zestaw najlepszych albumów. Okres okołoświąteczny nie jest najlepszy na zebranie się do działania, a wręcz przeciwnie rozleniwia człowieka!
Jednak w tym czasie nie próżnowałem i słuchałem trochę płyt, tyle że całe mnóstwo tych starszych, ze względu na top europejski i skutki tegoż aż nadto są tu widoczne.
Chociaż druga co do ważności nowość (kapitalny powrót jednego z moich ulubieńców) z pewnością godna jest tego miana, bowiem albumy
Jana Garbarka są dla mnie pomimo swego wieku absolutnym odkryciem (artystę znałem i to że gra na saksofonie, ale nie było dotąd okazji poznania jego repertuaru).
Podobnie było z
Tarją, niby znałem jej jeden album, ale pozostałe (jak i te te z
Nightwish) były owiane mgłą niesłyszenia.
Największe spadki zanotowały płyty
Lemona i
MatM po -8 oraz
FF i
NbT po -7. I właśnie najwyżej notowana płyta pani
Turunen skoczyła w górę najwięcej, bo o dwa oczka.
#073
01. [^*D] Jan Garbarek & the Hilliard Ensemble – Officium Novum / 2010
02. [↓ 09] Greta Van Fleet – from the Fires / 2017
03. [+*D] Illusion – Anhedonia / 2018
04. [↑ 11] Strachy na Lachy – Przechodzień o Wschodzie / 2017
05. [↓ 09] Anita Lipnicka & the Hats – Miód i Dym / 2017
06. [↑ 04] Hajdamaky oraz Andrzej Stasiuk – Mickiewicz / 2018
07. [↓ 09] Radiohead – a Moon Shaped Pool / 2016
------------------------------------------------------------------
08. [↑ 02] Tarja Turunen – the Shadow Self / 2016
09. [=13] Natalia Przybysz – Światło Nocne / 2017
10. [↓ 13] Foo Fighters – Concrete and Gold / 2017
11. [↓ 04] Lao Che – Wiedza o Społeczeństwie / 2018
12. [^*D] Tarja Turunen – My Winter Storm / 2007
13. [^*D] Jan Garbarek, Egberto Gismonti, Charlie Haden – Magico ^ Carta de Amor / 2012
14. [↓ 08] Prophets of Rage – Prophets of Rage / 2017
-----------------------------------------------------------------------
15. [^*D] Tarja Turunen – what Lies Beneath / 2010
16. [↓ 15] LemON – Tu / 2017
17. [^*D] Łydka Grubasa – O-dur C-ból / 2017
18. [↓ 13] Nothing but Thieves – Broken Machine / 2017
19. [↓ 09] Kortez – Mój Dom / 2017
20. [+*D] Re1ikt – Healing Herbs / 2018
21. [↓ 09] Me and That Man – Songs of Love and Death / 2017
*** Czekalnica ***
1. Różni Wykonawcy – Tischner. Mocna Nuta / 2018
2.
Patrycja Markowska – Krótka Płyta o Miłości / 2017
3.
Zemollem – Zanim / 2017
4.
Glitches – Lost Language / 2017
5.
Soup – Remedies / 2017
6. Sławomir – the Greatest Hits / 2017
7. Daria Zawiałow – a Kysz! / 2017
8.
Jamiroquai – Automaton / 2017
9. Ted Nemeth – Ctrl C / 2017