Na miejscu pierwszym w tym tygodniu niby nic sie nie zmieniło, ale jednak mała zmiana nastąpiła. Wiele razy zastanawiałam się, co najbardziej mnie urzeka w
Sigur Rós... i okazuje się, że za każdym razem odpowiedź jest inna. Tym razem okazało się, że najbardziej zadziałała na mnie perkusja Orri'ego... [a tu przy okazji dodam, że jest też wyjątek od mojego uwielbienia dla niej - i znowu niestety muszę tu przywołać 'Gobbledigook'... wywołuje tam ona we mnie podobne odczucia, jak ta w najnowszym utworze Metalliki, a ten na pewno się tu u mnie nie pojawi
]. I tym sposobem w tym tygodniu bębny nie tyle zabrzęczały mi w uszach, co zadudniły, od tego hałasu ziemia się zatrzęsła i 'Med sud i eyrum' zostało wypiętrzone jeszcze o dwa [to tu jeszcze jedna maleńka dygresja - a od początku nie mogę przestać ulegać urokowi dialogu dwóch fortepianów, który w tym utworze się dokonuje. Gdy jeden mówi, drugi milczy, a tak pięknie to przeplatają, i tak pięknie się wyczuwają, że jakby jednym głosem...]. Wyczuwam jednak, że za tydzień przyjdzie do niego dwa razy spokojniejsza, a jednak cztery razy silniejsza... Królewna_nie_z_marcepana. I jak to prawdziwa królewna zajmie się sprzątaniem... I zrobi porządki na górze. Coś tak czuję.
Jeszcze jeden
Fish. Cała płyta podoba mi się średnio... Ale te dwie perełki.
No i obok królewny
Królowie. Mieli wystartować dużo wyżej, tak się zapowiadało w każdym razie. Ale pod koniec tygodnia coś się pomieszało i w efekcie niżej niż bym chciała. Ale już czuję, że za tydzień może być ciekawie [co ja, wróżką jakąś się stałam znienacka?
].
No a na koniec piosenka pana, który w innych utworach z tej płyty krąży już po paru tutejszych listach.
No-Man - może nie zauroczył mnie, ale na pewno uroczył. Na razie na miejscu 30, bo nie do końca mam jasność, czy się wpasuje w Listę... na pewno mi się bardzo podoba, ale jak w zestawieniu z innymi tutejszymi piosenkami?... W ogóle to stworzyłam sobie ostatnio folder o nazwie 'tło do rozmowy' i kilka już albumów tam wskoczyło... Immanu El, właśnie No-Man, a tym, którym nerwy się za mocno naprężyły [albo zrobią to kiedykolwiek], chciałabym polecić płytę
Takahiro Kido... leczy natychmiastowo [ale do Listy tu mi nie pasuje. Więc dlatego reklama sponsorowana
].
[bezpłatnego chomika nakarmię w dosyć nieodległej przyszłości. zapraszam].
Notowanie 32:
01 03 03
11 Med sud i eyrum - Sigur Rós
02 04 05
06 Przyjdź do mnie dwa - Elżbieta Adamiak
03 01 01
11 Godan daginn - Sigur Rós
04 02 02
07 Zielona Pani Ziemio - Maryla Rodowicz & Seweryn Krajewski
05 05 08
06 Nocny sufit - Maryla Rodowicz
06 10 11
08 Eye In The Sky - Jonatha Brooke
07 07 06
07 Na odległość - Maryla Rodowicz
08 06 04
27 Entwined - Jason Reeves
09 09 09
23 Jeszcze, jeszcze - happysad
10 12 13
12 Dear God - Avenged Sevenfold
11 15 22
03 Gold In Them Hills - Coldplay
12 11 12
08 Ara Batur - Sigur Rós
13 08 07
07 Nie liczy się nic - Maryla Rodowicz & Andrzej Smolik
14 14 15
07 Home - Immanu El
15 13 10
32 Ostatnie wspólne zdjęcie - Tomek Makowiecki
16 30 NN
02 Weatherman - Boo Hewerdine
17 19 23
03 Darling Pretty - Mark Knopfler
18 16 18
32 Map Of The Problematique - Muse
19 17 17
20 The End - Jason Reeves
20 24 NN
02 Where In The World - Fish
21 18 14
16 Window Blues - Band Of Horses
22 25 NN
02 I'm The Fool - Mark Knopfler
23 23 21
32 Our Shangri-La - Mark Knopfler
24 26 30
03 Ja do ciebie - happysad
25 NN -- 01 13th Star - Fish
26 NN -- 01 Sex On Fire - Kings Of Leon
27 20 19
08 Jest cudnie - Maryla Rodowicz
28 27 NN
02 Inni mer syngur vitleysingur - Sigur Rós
29 28 27
26 Idź swoją drogą - Raz, Dwa, Trzy
30 NN -- 01 Wherever There Is Light - No-Man
wypadły:
21 16
07 Someone, Somewhere - Jason Reeves
22 20
05 Walls - Tommy Emmanuel & Elizabeth Watkins
29 24
21 Akt miłosny albo życie - Stare Dobre Małżeństwo
legenda:
miejsce w tym tygodniu, miejsce tydzień temu, miejsce dwa tygodnie temu, ilość tygodni w zestawieniu
TeksTop 28:
1. Entwined - Jason Reeves
2. A Night In Summer Long Ago - Mark Knopfler
3. Thank You For Listening - Hurt
4. To, co nienazwane - Anna Maria Jopek
5. Skłamałabym - Anna Maria Jopek
6. Nie liczy się nic - Maryla Rodowicz & Andrzej Smolik
7. Kiedy byłem małym chłopcem - Breakout
8. Spoza nas - Mieczysław Szcześniak
9. Gold In Them Hills - Coldplay
10. Nocny sufit - Maryla Rodowicz