saferłel
Paweł
Liczba postów: 21 777
Dołączył: Jun 2007
|
DLP - Notowanie 222 (09.03.11)
R.E.M. & Peaches - Alligator_Aviator_Autopilot_Antimater - Pozwolę sobie na autocytat z opisu track-by-track z innego forum: Cytat:08. Alligator_Aviator_Autopilot_Antimater - Szalony, abstrakcyjny i radosny tekst owinięty na punkowej szpuli. Power i rwanie do przodu od pierwszej minuty! ''Alligator'' wywołuje szczery uśmiech od pierwszej chwili, kiedy mamy okazję spotkać się z jego czterema wcieleniami. W chórkach Michaela wspomaga Peaches, co do której występu na albumie miałem pewne wątpliwości. Zawsze odnosiłem wrażenie, iż autorka ''szlagierów'' ''Fuck This Pain Away'', ''Lover Tits'' czy ''Cum Undon'' nie posiada zbyt dużych umiejętności wokalnych. Jakże się myliłem! Pod tym względem ''Alligator'' to najmilsze rozczarowanie wszerz i wzdłuż ''Collapse Into Now''. Finalny efekt tej kolaboracji nasuwa w pełni uzasadnione skojarzenia ze szlagierowym ''Shiny Happy People''.
Brother - Still Here - Tak jak wspomniałem we wpisie z działu ''Nowe single'', Brother w pełni wykorzystał swoją szansę i nie poległ drugim singlem z nadchodzącej płyty. Nadal nie mam pojęcia czemu chłopcy uważają się za kapelę gritpopową skoro brzmią w 100% jak naśladowcy Oasis, Cast czy też Menswear, ale być może świadomość tworzenia historii na nowo pomaga im w pisaniu tak przebojowych, bezczelnie melodyjnych oraz wkręcających kawałków. Wyprodukowany przez mistrza konsolety Stephana Streeta, ''Still Here'' sprawia wrażenie jakby od wielu był jednym z podstawowych składników definicji gatunku. To stary znajomy, który wraca z dalekich wakacji po nieznacznym liftingu i wciąż ma nam coś ważnego do powiedzenia.
Elbow - With Love - O płycie Elbow napisałem już niejeden pean, więc nie mam zbytnio nad czym się rozwodzić. Historia ''With Love'' jest nieskomplikowanie oczywista. Już po pierwszym odsłuchu płyty stwierdziłem, że jeśli cokolwiek ma szanse w tym momencie pojawić się u mnie z ''build a rocket boys!'' to zaszczyt ten przypadnie właśnie lirycznemu ''With Love''. Wierzcie lub nie, ale w porównaniu z resztą materiału mamy tutaj do czynienia z czymś na kształt przeboju. Przebój przebojowi nigdy nie jest równy, no ale... Sympatyczna melodia oparta na riffie przypominającym brzmienie harfy została sprytnie skonfrontowana z chóralnym refrenem i wielogłosem outro. W efekcie utwór doskonale oddaje wrażenie sielankowości oraz wypada niezwykle słodko i niewinnie. Rzekłbym - z królewską gracją.
Low - Try To Sleep - Slowcorowy Low ukończył właśnie pracę nad najnowszym longplayem, czego dowodem (i jednocześnie zapowiedzią albumu) jest singiel ''Try to Sleep''. Całkiem dynamiczny w porównaniu z uprzednim dorobkiem zespołu. Wyraźnie słychać odejście od egzystencjalnej monotonii poprzedniej płyty na rzecz bardziej optymistycznej, aczkolwiek wciąż kołysankowej muzyki. Osobiście czuję tutaj powiew inspiracji ze strony prac Spiritualized, którzy również zbudowali klimat ''Songs in A&E'' na akustycznych, szeptanych dźwiękach z dodatkiem harmonijnych wokaliz i nigdy nie wychodzących z mody dzwoneczków. Bajka.
AP. PP. LT.
01. 01. 03. Radiohead - Lotus Flower
02. 03. 07. British Sea Power - Luna
03. 05. 06. Elbow - Neat Little Rows
04. NE. 01. R.E.M. & Peaches - Alligator_Aviator_Autopilot_Antimater
05. 02. 07. R.E.M. - Überlin
06. 07. 04. The Raveonettes - Forget That You're Young
07. 10. 06. The Forms & Matt Berninger - Fire To The Ground
08. 09. 04. Panda Bear - Last Night At The Jetty
09. 04. 08. PJ Harvey - The Words That Maketh Murder
10. 39. 02. Gruff Rhys - Shark Ridden Waters
11. 08. 07. Brother - Darling Buds Of May
12. 06. 05. Scissor Sisters - Harder You Get
13. NE. 01. Brother - Still Here
14. 13. 09. R.E.M. - Oh My Heart
15. 25. 02. TV On The Radio - Will Do
16. 11. 13. British Sea Power - Living Is So Easy
17. 16. 11. Beach House - I Do Not Care For The Winter Sun
18. 14. 06. The Vaccines - Post Break-Up Sex
19. 20. 04. Vivian Girls - I Heard You Say
20. NE. 01. Elbow - With Love
21. 12. 09. Beady Eye - The Roller
22. 19. 05. Fleet Foxes - Helplessness Blues
23. 18. 10. Manic Street Preachers - Postcards From A Young Man
24. 15. 10. Belle & Sebastian & Carey Mulligan - Write About Love
25. 17. 08. Swans - Jim
26. 24. 04. Duran Duran - Blame The Machines
27. 23. 03. The Decemberists - Cuyahoga
28. 30. 02. Zodiacs - Faraway Friend
29. 26. 16. The Decemberists - Down By The Water
30. 31. 07. Grinderman - Palaces Of Montezuma
31. 38. 02. Asobi Seksu - Perfectly Crystal
32. 21. 09. Beady Eye - Four Letter Word
33. 27. 12. Arcade Fire - Ready To Start
34. 29. 07. Psychic Powers - Brighter
35. 34. 04. The Strokes - Under Cover Of Darkness
36. 36. 03. Foo Fighters - White Limo
37. 33. 15. Smith Westerns - Weekend
38. 32. 17. The National - Terrible Love
39. NE. 01. Low - Try To Sleep
40. 22. 10. The Twilight Singers - On The Corner
41. 41. 06. Miles Kane - Inhaler
42. 37. 17. Asobi Seksu - Trails
43. 35. 14. PJ Harvey - Written On The Forehead
44. 55. 23. Ladytron - Ace Of Hz
45. 28. 08. Kings Of Leon - The End
46. 42. 03. Danger Mouse & Daniele Luppi & Jack White - Two Against One
47. 50. 18. The National - You Were A Kindness
48. 40. 15. Destroyer - Chinatown
49. 48. 05. Best Coast - Crazy For You
50. 44. 19. Crystal Castles & Robert Smith - Not In Love
51. 43. 11. Młynarski Plays Młynarski - Panowie, Bądźcie Dla Nas Dobrzy Na Zimę
52. 47. 02. Does It Offend You, Yeah? - The Monkeys Are Coming
53. 49. 14. Iron & Wine - Walking Far From Home
54. 51. 12. R.E.M. - Discoverer
55. 46. 15. Arctic Monkeys - Dance Little Liar
56. 52. 22. Discodeine & Jarvis Cocker - Synchronize
57. 56. 08. Take That - Underground Machine
58. 45. 15. Yeasayer - Rome
59. 54. 13. Duran Duran - All You Need Is Now
60. 57. 29. The National - Sorrow
61. 65. 23. Twin Sister - All Around And Away We Go
62. 66. 16. OMD - Sister Marie Says
63. 63. 33. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Bright Lit Blue Skies
64. 61. 50. The National - Bloodbuzz Ohio
65. 59. 05. Łapka Rzepa Głuch - Lucy
66. 53. 11. Toro Y Moi - Still Sound
67. 64. 12. Placebo - The Movie On Your Eyelids
68. 58. 17. The National - Anyone's Ghost
69. 62. 20. Goldfrapp - Shiny And Warm
70. 60. 11. Robbie Williams - Heart And I
Z listy wypadły:
z 67 - Chapel Club - Roads - po 11 tyg. (max: 12)
z 68 - The Roots & Dice Raw - How I Got Over - po 17 tyg. (max: 8)
z 69 - Kylie Minogue - Better Than Today - po 12 tyg. (max: 7)
z 70 - Młynarski Plays Młynarski - Lubię Wrony - po 16 tyg. (max: 3)
Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
|
|
09.03.2011 05:08 PM |
|
michal91d
Unregistered
|
saferłel napisał(a):01. 01. 03. Radiohead - Lotus Flower
bardzo ładnie
saferłel napisał(a):02. 03. 07. British Sea Power - Luna
przesłuchałem płytę, ale jakoś do mnie nie trafia. Postaram się dać jej jeszcze kilka szans...
saferłel napisał(a):03. 05. 06. Elbow - Neat Little Rows
04. NE. 01. R.E.M. & Peaches - Alligator_Aviator_Autopilot_Antimater
a co do tych - płyt jeszcze nie słyszałem, ale w tym tygodniu to nadrobię
saferłel napisał(a):13. NE. 01. Brother - Still Here
wydawało mi się, że to ja tu jestem od promocji Brother na forum naprawdę myślałem, że szybciej będą u mnie. A tak naprawdę to bardzo się cieszę
ale Beady Eye spadło...
|
|
09.03.2011 08:52 PM |
|
ku3a
Administrator
Liczba postów: 19 120
Dołączył: Jun 2007
|
"Alligator" to również dla mnie jeden z najlepszych kawałków na płycie i na pewno będzie się starał o debiut u mnie. podobnie jak i cała płyta, której zapewne przed niedzielnym ułożeniem listy dam jeszcze jedną szansę na zaprezentowanie swych umiejętności.
Brother jakoś mnie nie kręci, choć ten drugi singiel i tak o wiele bardziej mi się podoba niż pierwszy, którego popularność jest dla mnie lekkim szokiem.
Strokes coś cieniutko. dla mnie to poprawna piosenka, i tyle. jak na pierwszy singiel wyczekiwanego powrotu po kilku latach to zdecydowanie za mało.
"Rope" coś nie widzę u Ciebie na liście . a już całe 2 tygodnie po premierze . myślę, że "White Limo" osiągnęło tyle, na ile je stać.
oj, jak "The End" gruchnęło. u mnie nie wiem czy się przebije do dziesiątki, będzie problem. ciekawe co wybiorą na kolejny singiel.
fajnie, że "The Movie On Your Eyelids" wytrzymało 12 tygodni na liście.
|
|
10.03.2011 02:39 PM |
|
furbul
Stały bywalec
Liczba postów: 6 684
Dołączył: Dec 2008
|
saferłel napisał(a):01. 01. 03. Radiohead - Lotus Flower
Lotus Flower nie jest idealnym wyborem na listę w moim przypadku.W pojedynkę nie daje rady w starciu z innymi nagraniami. Ale cóż było robić, gdy pojawił się teledysk ;P Po dzisiejszej rundce The King of Limbs mam już zarysowane pomysły na drugi singiel. saferłel napisał(a):04. NE. 01. R.E.M. & Peaches - Alligator_Aviator_Autopilot_Antimater
Ha! Przebiłem Cię! saferłel napisał(a):08. 09. 04. Panda Bear - Last Night At The Jetty
Takie kawałki Panda może nagrywać. To rozumiem. Taka mogłaby być płyta. saferłel napisał(a):18. 14. 06. The Vaccines - Post Break-Up Sex
Lepiej weź się bardziej za tego singla, bo będąc świeżo po poznaniu płyty stwierdzam, że nie ma tam lepszych rzeczy od tego. Z drugiej strony poprzeczka była wysoko. saferłel napisał(a):26. 24. 04. Duran Duran - Blame The Machines
Jakoś ten Twój singielek sobie nie radzi. Czy nie lepiej było wybrać "Safe"? saferłel napisał(a):27. 23. 03. The Decemberists - Cuyahoga
I R.E.M.owscy Decemberists w dół. A tak chwaliłeś.. saferłel napisał(a):33. 27. 12. Arcade Fire - Ready To Start
Wiem, że trafił na trudne czasy, ale pomimo tego jestem jednak zawiedziony wynikami najlepszej piosenki z Przedmieść u Ciebie. saferłel napisał(a):40. 22. 10. The Twilight Singers - On The Corner
Mocno oberwali saferłel napisał(a):44. 55. 23. Ladytron - Ace Of Hz
A co się dzieje z Ladytron. Jakaś anomalia po prawie pół roku
Feelings. Flashcards.
Fake knife. Real ketchup.
Cardboard. Cutthroats.
|
|
13.03.2011 02:16 AM |
|