O reszcie krótko za co i dlaczego:
2. THE LAST SHADOW PUPPETS - THE AGE OF THE UNDERSTATEMENT
Za piosenki krótko mówiąc wciągające melodie i cudowna aranżacje, które nie narzucając się przekazują klimat, ale nie wychodzą na pierwszy plan.
Najlepsze utwory:
- The Age Of The Understatement
- My Mistakes Were Made For You
3. LADYHAWKE â LADYHAWKE
Za to, że podoba mi się cała płyta od początku do końca. Że jest młoda zdolna utalentowana, a nie było jej ławo w życiu.
Najlepsze utwory:
- wszystkie
4. THE RACONTEURS - CONSOLERS OF THE LONELY
Kolejny raz się udało. Tak można powiedzieć w skrócie. I czasem mam wrażenie, że to nie dzieje się naprawdę, że są jeszcze muzycy z takim talentem i taką wyobraźnia w dzisiejszych czasach.
Najlepsze utwory:
- Salute Your Solution
- Many Shades Of Black
5. KINGS OF LEON - ONLY BY THE NIGHT
Im może było najciężej, ale nie czekali i wydali szybko kolejną płytę. A wymaganie były duże jedni uważają, że nie udźwigali presji inni, że to świetna płyta. Mi osobiście bardzo się podoba.
Najlepsze utwory:
- Sex On Fire
- Manhattan
6. BULLETS FOR MY VALENTINE - SCREAM AIM FIRE
Za to, że odbudowali moją wiarę w ten gatunek. Potrafili nagrać świetną płytę, która na dodatek okazuje się być przebojowa, a to dla mnie zawsze idealny mix.
Najlepsze utwory:
- Hearts Burst Into Fire
- Waking the Demon
7. SCARLETT JOHANSSON - ANYWHERE I LAY MY HEAD
Scarlett jest piękną utalentowaną aktorką, która umie śpiewać? Nie jest coś więcej. Myślę, że to nie przypadek, że odnalazła wspólny język z Woodym Allenem. A ta płyta to poniekąd moja odpowiedź na TV On The Radio, bo nie powiem czekałem na ich nową płytę, ale jakoś dziwnie do mnie nie przemawia.
Najlepsze utwory:
- Falling Down
- Fannin' Street
8. DUFFY â ROCKFERRY
Duffy bardzo wysoko, ale czy może być inaczej jeżeli nagrywa się tak świetną płytę, wypchaną po brzegi przebojami. Cudowny retro klimat i ten niesamowity głos.
Najlepsze utwory:
- Warwick Avenue
- Stepping Stone
9. THE MARS VOLTA - THE BEDLAM IN GOLIATH
Myślę, że to najlepsze płyta od czasu ich niezapomnianego debiutanckiego krążka. Trochę odpycha mnie ta dziwna historia tabliczki, ale naprawdę fajnie się tego słucha.
Najlepsze utwory:
- Aberinkula
- Goliath
10. CRYSTAL CASTLES - CRYSTAL CASTLES
Kto by pomyślał, że elektroniczny punk może być tak świetny. Na dodatek wspomagany odgłosami prosto jakby z naszych ulubionych gierek dzieciństwa.
Najlepsze utwory:
- Crimewave (Crystal Castles VS Health)
- Tell Me What To Swallow
11. THE FUTUREHEADS - THIS IS NOT THE WORLD
Wielki powrót po ciężkich przejściach z wytwórnią. Niezapomniany koncert i jeden z najlepszych singli roku czyli jak to mam napisane na setliście z tego koncertu Twist
Najlepsze utwory:
- The Beginning of the Twist
- Walking Backwards
12. PRIMAL SCREAM - BEAUTIFUL FUTURE
W końcu płyta na jaką czekałem. Może to tylko kwestia mojego nastroju, ale kiedy wychodził pierwszy singiel poczułem, że właśnie tak, tak powinni grać teraz.
Najlepsze utwory:
- Beautiful Future
- Can't Go Back
13. THE SUBWAYS - ALL OR NOTHING
Płyta niedoceniona przez innych pomimo całkiem przychylnej oceny prasy to jednak w podsumowaniach roku jej niema. Jak jednak bardzo lubię taką muzykę, a przy okazji muszę powiedzieć, że Butch Vig kolejny raz się spisał produkując kolejny po Against Me! z zeszłego roku świetny album. Już się nie mogę doczekać Green Dayâa.
Najlepsze utwory:
- Girls & Boys
- Alright
14. RAZORLIGHT - SLIPWAY FIRES
Poprzednią płytę wręcz wielbiłem ta podoba mi się również, ale jednak nie byłem w stanie po tak krótkim czasie umieścić tego albumu wyżej.
Najlepsze utwory:
- Wire To Wire
- Burberry Blue Eses
15. THE VERVE â FORTH
Dobrze, że powrócili nagrali całkiem przyzwoity album z dobrymi piosenkami i tą jedną, która według mnie to mistrzowskie posunięcie. Myślę, że po latach nie tylko ja będę miał takie zdanie o Love Is Strong.
Najlepsze utwory:
- Love Is Noise
- Appalachian Springs
16. FALL OUT BOY - FOLIE A DEUX
Jakoś klimat i moment wydania tej płyty nie jest odpowiedni, aby mocniej się wsłuchać, ale od razu po pierwszych paru przesłuchaniach widać, że to znakomity album. Wiem, że wielu z was nie ceni tego zespołu (pomimo znakomitych recenzji w prasie fachowej na całym świecie). Tym razem mogę odpowiedzieć na to prostym stwierdzeniem âI Donât Careâ
Najlepsze utwory:
- She's My Winona
- (Coffee's For Closers)
17. PORTISHEAD â THIRD
Za perkusje w Muchine Gun. Gdy wychodził ten trzeci album byłem bardzo podekscytowany. Teraz jak znak już ten krążek to po prostu nie rozumiem co oni robili jak ich nie było?
Najlepsze utwory:
- We Carry On
- Machine Gun
18. MGMT - ORACULAR SPECTACULAR
Za to, że jak usłyszę te dźwięki to od razu jakoś tak weselej się czuję. I Kids to utwór pełen energii.
Najlepsze utwory:
- Time to Pretend
- Kids
19. SLIPKNOT - ALL HOPE IS GONE
Za to, że płyta jest świetna, a po jednym z najlepszych albumów ostatnich lat (The Subliminal Verses) wcale nie było to takie proste i oczywiste.
Najlepsze utwory:
- Psychosocial
- Dead Memories
20. SCARS ON BROADWAY - SCARS ON BROADWAY
Daron Malakian pokazał, że on to ma we krwi i potrafi takie kawałki chyba na poczekaniu wymyślić. Oczywiście przesadzam, ale płyta ekstremalnie przebojowa tak zresztą jak i każda SOAD. Minus za to, że w grupie nie gra Casey Chaos, który był na początku jej członkiem. Po prostu lubię Amen.
Najlepsze utwory:
- World Long Gone
- They Say
|